نماد سایت خرید خوب

۲۵ مدل جدید و پرفروش ظروف سفره هفت سین نوروز ۱۴۰۳

سفره هفت سین سال 99 و مدل ظروف سفره هفت سین

از روزهای قدیم تا امروز، ایرانی‌ها و بیش‌تر فارسی‌زبان‌های دنیا سال نو و شروع فصل بهار را جشن می‌گیرند و هر سال ۱ فروردین و لحظه تحویل سال کنار هم دور سفره هفت سین جمع می‌شوند و این اتفاق را خجسته و مبارک می‌دانند و به آن نوروز می‌گویند. نماد سال ۱۴۰۳ بر اساس جدول چینی اژدها است و البته وارد این خرافات نمی‌شویم.

فلسفه هفت سین

اما چرا هفت سین؟ در زبان باستانی عدد هفت “امرداد” نام دارد که به معنی زندگی و جاودانگی است. ایرانیان باستان هفت واژه را به نشانه آن برگزیدند. هفت برای ایرانیان باستان مقدس بوده و برای مفاهیم مثبت، خوش‌یمنی و فال نیک از عدد هفت استفاده می کردند. مثلا، هفت خان رستم در شاهنامه، هفت آسمان، هفت اقلیم، هفت روز هفته، هفت فرشته، هفت شهر عشق در عرفان، هفت پیکر و … . عدد هفت در قرآن کریم و نزد مسلمانان نیز اهمیت دارد و از عدد هفت در برخی از آیه‌ها و سوره‌های قرآن نام برده شده.

سفره هفت سین سفره‌ایست که ایرانیان آن را می‌آرایند و در کنار خانواده‌شان سال را با آن نو می‌کنند. هر کدام از سین‌ها معنی خاصی دارد و سین‌ها عبارتند از: سبزه، سمنو، سماق، سیر، سنجد، سکه، سیب، سرکه، سنبل، ساعت و البته شمع، قرآن، آینه و ماهی و تخم‌مرغ رنگ شده هم در سفره هفت سین ایرانی‌ها دیده می‌شود. در واقع سفره هفت سین بخشی از دکوراسیون خانه ایرانی‌ها در سال نوست.

هر سین نماد چیست؟

چگونه سفره هفت سین را تزیین کنیم؟

 

چیدمان سفره هفت سین از لذت‌بخش‌ترین بخش‌های آغاز سال نو است. برای زیبایی هر چه بیشتر آن می‌توان در کنار هفت عنصر اصلی از تخم‌مرغ رنگی، آینه و شمعدان، روبان‌های زیبا و گل‌های بهاری استفاده کرد. در ادامه پیشنهادهایی را برای چیدمان سفره هفت سین آورده‌ایم.

۳ نکته مهم برای خرید ظروف سفره هفت سین

 

ظروفی که برای هفت سین انتخاب می‌کنید نقش مهمی در زیبایی سفره ایفا می‌کند. جنس ظرف‌ها، رنگ و طرح و حتی اندازه همگی از ویژگی‌های مهمی است که باید در زمان خرید ظروف سفره هفت سین به آن توجه داشت. در ادامه این موارد را با جزئیات بیشتری بررسی می‌کنیم.

  1. جنس ظرف: ظروف سرامیکی، شیشه‌ای، مسی، سفالی و حتی چوبی نمونه‌هایی از ظرف‌های مناسب برای هفت سین هستند که در طرح و مدل‌های مختلفی در بازار شب عید دیده می‌شوند. بهتر است جنس ظروف براساس سبکی که برای چیدمان سفره در نظر دارید، انتخاب شوند.
  1. رنگ و طرح ظرف: برای انتخاب رنگ و طرح مناسب ظروف باید به چیدمان سفره هفت سین و رنگ‌های استفاده شده در آن دقت کنید. بهتر است تمام هفت ظرفی که برای هفت سین استفاده می‌کنید از یک رنگ و مدل انتخاب شوند تا سفره ظاهری هماهنگ و شکیل داشته‌باشد. برای سفره‌های مدرن رنگ‌های خنثی انتخاب خوبی است و برای سفره‌های سنتی می‌توان رنگ‌های گرم را در نظر گرفت. به کیفیت رنگ به کار رفته در ظروف هم توجه کنید. بعضی رنگ‌ها طول عمر پایینی دارند و به دلیل شست‌وشو به مرور زمان رنگ ظرف از بین می‌رود.
  2. اندازه ظرف: زیبایی و جذابیت سفره هفت سین زمانی بیشتر می‌شود که ظروفی با اندازه‌ی مناسب انتخاب کنید. سفره‌ی خود را در نظر بگیرید. سفره‌ای کوچک بر روی یک میز کوچک داشته یا از طرفداران سفره‌های مجلل و بزرگ برای عید نوروز هستید. تعداد لوازمی که در کنار هفت عنصر اصلی سفره هفت سین قرار می‌گیرند هم در انتخاب اندازه‌ی مناسب برای ظروف تاثیر گذارند. اگر لوازم زیادی برای تزیین سفره استفاده می‌کنید، بهتر است ظرف‌های خیلی بزرگی انتخاب نکنید.

خرید اینترنتی ظروف سفره هفت سین برای سال ۱۴۰۲

با وجود شرایط جامعه و همه‌گیر شدن کرونا، پیشنهاد می‌کنیم امسال خرید سفره هفت سین را اینترنتی انجام دهید تا کمتر در مکان‌های عمومی رفت و آمد کنید و خطر ابتلا به کرونا را کاهش دهید. امیدواریم در موقعیت کنونی مسائل بهداشتی را رعایت کنید و مراقب سلامتی خود باشید. در ادامه این راهنمای خرید چند مدل جدید سفره هفت سین ۱۴۰۲ را به شما نشان می‌دهیم. برای جزئیات بیشتر مثل قیمت روز و مشخصات بیشتر و تصاویر دقیق‌تر روی دکمه مشاهده قیمت و خرید کلیک کنید.

۱. مجموعه ظروف هفت سین ۹ پارچه طرح فرشته


۲. مجموعه ظروف هفت سین ۱۰ پارچه طرح بته جقه


۳. ست هفت سین میناکاری مجموعه ۱۰ عددی


۴. ست هفت سین سفالی طرح گل و برگ مجموعه ۱۰ عددی


۵. مجموعه ظروف سفره هفت سین ۹ پارچه


۶. مجموعه ظروف هفت سین ۱۰ پارچه فیروزه‌ای


۷. مجموعه ظروف هفت سین ۱۱ پارچه طلایی سفالی


۸. مجموعه ظروف هفت سین ۸ پارچه


۹. مجموعه ظروف هفت سین ۹ پارچه مدل فرشته


۱۰. مجموعه ظروه هفت سین ۱۰ پارچه


۱۱. مجموعه ظروف هفت سین ۱۰ پارچه طرح صدف


۱۲. مجموعه ظروف هفت سین ۱۰ پارچه طرح گل


۱۳. مجموعه ظروف ۱۰ پارچه سفالی فیروزه‌ای هفت سین


۱۴. مجموعه ظروف هفت سین ۱۱ پارچه مدل گرانیتی


۱۵. مجموعه ظروف هفت سین ۱۲ پارچه مدل شاهنامه


۱۶. مجموعه ظروف هفت سین ۱۱ پارچه


۱۷. مجموعه ظروف سفره هفت سین ۱۱ پارچه مدل باغ رز


۱۸. مجموعه ظروف سفره هفت سین چوبی ۷ پارچه مدل گل‌دار


۱۹. مجموعه ظروف سفره هفت سین ۱۰ پارچه


۲۰. مجموعه ظروف چوبی هفت سین ۹ پارچه


۲۱. مجموعه ظروف هفت سین ۱۱ پارچه مدل بهار


۲۲. مجموعه ظروف هفت سین ۹ پارچه طرح نرگس


۲۳. مجموعه ظروف هفت سین ۱۲ پارچه


۲۴. مجموعه ظروف هفت سین ۱۱ پارچه مدل سبزینه


۲۵. مجموعه ظروف هفت سین ۱۲ پارچه مدل فانوس


سفره هفت سین هایی که در این مطلب به شما معرفی کردیم پرفروش‌ترین‌های دیجیکالا بودند. با خرید این ست ظروف دیگر نیاز نیست هر سال به فکر خرید ظروف جدید باشید، اکثر آنها سفالی یا پلی‌استری بودند که با یک دستمال نم‌دار تمیز می‌شوند. پیشنهاد می‌کنیم امسال بعد از سیزده به در آنها را در یک جای تمیز نگهداری کنید تا سال‌های بعد بتوانید دوباره از آنها استفاده کنید. امیداواریم در این برهه زمانی که کرونا باعث شده برای خرید از منزل بیرون نرویم، به این هشدار دقت کنید و آن را جدی بگیرید و هفت سین امسال را اینترنتی بخرید.

 

۵/۵ - (۲ امتیاز)
خروج از نسخه موبایل